Parlar de Matalàs és fer-ho d’un projecte que no deixa de crèixer i que, de cada any, sembla que es ramifiqui exponencialment fent veure que la cultura, els tallers, la dansa o la música conformen un entramat assequible i proper com sempre hauria d’haver estat. Aquest cap de setmana s’activa el Matalàs Weekend Palma, del 26 al 29 de març, amb un programa d’activitats multidisciplinari que combina exposicions, música en directe, xerrades, mercat d’art i rutes guiades pel barri del Molinar.
Després de l’èxit de les edicions de Manacor, Felanitx o Portocristo, la iniciativa dirigida per Joan Sastre desembarca ara a Ciutat per acabar de teixir relacions i xarxes per tota l’illa. Encara que la presència manacorina hi és ben present des del primer dia.
De fet avui dijous 26 (18 h) s’inaugura l’exposició Figuracions eclèctiques a LUP (C. Arquebisbe Aspàrreg, 5c), amb fotollibres de l’alumnat de Batxillerat Artístic de l’IES Mossèn Alcover de Manacor i obres de Domenec Bororat, Margalida Llull Perelló i Agustí Garcia.
Divendres 27 la jornada comença a les 18 h amb la xerrada Pulsions compartides: activisme cultural a l’Espai de Circ (C. Manacor, 75), amb la participació de diversos projectes culturals com els de Víctor M. Conejo (Mallorca Music Magazine), Sebastià Sansó (revista 07500), M. Antònia Roig (Espai de Circ) i representants de l’Ateneu La Fonera. Una hora després, hi haurà Infinitas una mostra del procés creatiu de serigrafia en gran format (19 h, Tallers 16). A partir de les 20 h: concerts acústics a La Fonera: UMBRA (20 h) i els manacorins Panda Pants.
Dissabte 28 dematí hi haurà la interessant ruta guiada Així era el Molinar: història d’un barri mariner (10 h, punt de trobada Club Nàutic Portitxol) a càrrec de Xàvier Terrasa García. PEl capvespre (17-21 h) se celebrarà el Mercat d’art Grafixx (Tallers 16) amb un bon grapat d’artistes locals i música en directe, incloent l’actuació de Sacrogermen i sessió de DJ a partir de les 19 h. També dissabte hi haurà la punxada comentada Malalts de vinil amb DJ Lou Cypher (12 h, Bar Molinar).
Diumenge 29 el festival continua amb el Vermut musical (11-14 h, LUP) i el tancament de l’exposició, amb actuacions del manacorí Little One (rap) i Xesc Fernández (electrònica). Ja l’horabaixa (17 h, C. Pare Francesc Molina, 34 a) es durà a terme Paraules de Dansa, una performance i xerrada sobre el moviment i la transmissió de la dansa a càrrec de Laura Llodrà, Marga Salas i Marga Lliteras; entrades a porta per 5 €.




