Embat de Manacor va presentar aquest dissabte a la plaça del Palau les 8 propostes per abordar els problemes d’accés a l’habitatge i la lluita contra l’especulació al municipi.
“Després de constatar que l’accés a l’habitatge és la principal causa d’exclusió social a les Illes Balears Embat planteja que és hora de practicar alternatives per fer front a l’emergència habitacional constatant també que aquesta no és casual, sinó conseqüència d’un sistema que posa el lucre d’uns pocs com a prioritat màxima i no la satisfacció de les necessitats de la majoria de la població”, expliquen.
Desenes de persones van acudir a la cridada al centre de Manacor. Embat fa èmfasi en que són propostes que han de ser sotmeses a debat, que són millorables i que no són les úniques. “Que les claus són creure que el sistema es pot canviar i que per fer-ho cal una societat organitzada capaç d’impulsar i sostenir els canvis”.
1. Crear un diagnòstic públic de la situació de l’habitatge a Manacor
“Sense dades clares no hi pot haver estratègies i polítiques efectives: Manacor necessita un diagnòstic públic de l’habitatge”
2. Declarar Manacor com a zona tensionada per l’accés a l’habitatge
“Limitar els preus és necessari per garantir el dret a l’habitatge i es poden dur a terme algunes accions”
3. Crear un registre dels habitatges buits
“Cal conèixer què està buit per fer-lo servir: Manacor necessita un registre d’habitatges immediat i públic.”
4. Mobilitzar els habitatges no habitats. (Augmentar l’IBI als habitatge buits i als que fan lloguer turístic)
“Qui deixa habitatges buits o els dedica al turisme paga més: fiscalitat justa per defensar el dret a l’habitatge.”
5. Que l’Ajuntament exerceixi de mediador o facilitador per les persones amb més dificultats
“L’Ajuntament ha de ser pont, no mur: mediació i garanties per posar els pisos al servei de qui els necessita.”
6. Combatre l’infrahabitatge
“Ni barraquisme ni pisos perillosos: drets, sancions i sostre immediat per a les persones més vulnerables.”
7. Fer un planejament urbanístic nou que posi les necessitats de les veïnades al centre
“Planificar Manacor per a la gent que hi viu, no per qui en vol fer negoci: un nou urbanisme al servei de la vida i la justícia social.”
8. Augment del parc públic d’habitatge
“Construir, comprar, expropiar: augmentar el parc públic és urgent per frenar l’especulació.”




