La Policia Nacional deté un home per una greu desatenció a la seva mare d’edat avançada

Revista 07500

| Revista 07500

Agents de la Policia Nacional a Manacor han detingut un home com a presumpte autor d’un delicte de maltractaments habituals en l’àmbit familiar contra la seva mare, una dona d’edat avançada i en situació de vulnerabilitat que es trobava desatesa al seu domicili de Manacor.

La investigació es va iniciar gràcies a la intervenció d’una treballadora familiar que acudia habitualment al domicili per comprovar la situació d’aquesta dona gran. La treballadora va observar que la situació havia empitjorat i va donar la veu d’alarma a la institució pública que gestiona la dependència de persones vulnerables. A partir d’aquell moment, la institució pública va comunicar els fets a la Policia Nacional per si aquests poguessin ser constitutius de delicte.

Els agents de la UFAM de la Policia Nacional es van desplaçar fins a l’habitatge situat al municipi de Manacor per parlar amb la dona i comprovar les condicions en què es trobava.

La casa presentava una gran acumulació de fems, així como excrements i orins d’animals. Hi havia habitacions amb taques d’humitat i floridura. La cuina estava plena de plats i estris bruts apilats i la nevera era completament buida.

Els agents varen esbrinar que el fill tenia accés al compte bancari de la seva mare i es quedava els doblers de la pensió, duent a terme diverses gestions per a l’aclariment total dels fets.

Es va comprovar finalment que el grau d’inanició de l’anciana era molt elevat, i que l’estat dels cans que es trobaven dins la vivenda era pèssim —no tenien xip ni cap cartilla veterinària—, fet que va sorprendre els investigadors pel punt extrem a què s’havia arribat.

Davant els fets, es va procedir a la detenció del fill com a presumpte autor d’un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar. La mare va quedar sota la tutela dels serveis socials.

El detingut va passar a disposició judicial, on el Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia, a instàncies de Fiscalia, va decretar una ordre d’allunyament, amb la prohibició expressa d’apropar-se al domicili de la seva mare. La unitat cívica de la Policia Local de Manacor va gestionar la retirada dels animals de la vivenda.

publicitat
07500

Tens totes les revistes?

publicitat
publicitat