El PP i Vox abandonen el ple municipal de Manacor en plena sessió, entre crits de “Viva España” de fons

Revista 07500

| Revista 07500

Els regidors del Partit Popular i Vox a Manacor han decidit abandonar aquest dilluns el ple municipal extraordinari del mes de setembre, en un gest polèmic i entre crits de “Viva España” quan es retiraven els dos regidors del grup ultradretà. En principi la plantada havia estat organitzada pel PP manacorí com a protesta per l’incompliment de l’equip de govern (Més-Esquerra, PSOE i AIPC) d’un acord del darrer ple.

La portaveu del Partit Popular, Maria Antònia Sansó, ha argumentat que com que el pacte d’esquerres encara no ha obert al trànsit la plaça des Cós de Manacor, tal i com s’havia aprovat durant la darrera sessió plenària, sentien que continuar era una pèrdua de temps, davant la manca de compromís del batle, Miquel Oliver, a l’hora de fer tenir vera els punts aprovats.

Cal recordar que el 8 de setembre el ple va aprovar, gràcies a la iniciativa del PP i amb el suport de Vox (8 vots a favor), la reobertura de la plaça des Cós, des del carrer Amargura i plaça del Palau en direcció a la plaça Ramon Llull, sense obligar el trànsit a desviar-se pel carrer d’Artà. La resta de grups (PSOE, Més-Esquerra i AIPC) es varen abstendre. “15 dies després, la plaça continua tancada i el batle es nega a executar l’acord”, diu la portaveu i presidenta del PP manacorí, Maria Antònia Sansó.

“El ple municipal és l’òrgan màxim de representació democràtica de la ciutat, on els regidors tenen el deure de debatre, defensar idees i votar en base a arguments”, han criticat des de Més-Esquerra. “No obstant això, en transcurs de la sessió, els representants del PP i Vox van abandonar la sala just després de començar, sense participar en els debats i sense escoltar les intervencions”.

“Aquesta decisió es va comunicar de manera clara i des del primer moment, deixant constància del motiu: la desobediència reiterada d’un acord plenari aprovat democràticament”.

“És gravíssim”

Tot i això, els populars recorden que “Oliver va dificultar l’exposició dels fets apagant el micròfon de la portaveu popular mentre explicava els motius de l’abandonament, una actitud que el PP qualifica de dictatorial, poc seriosa i impròpia d’un representant públic”. “És gravíssim que el batle talli la paraula a qui exposa fets verídics i argumentats. La seva actitud només demostra que no està disposat a escoltar la veritat ni a respectar la voluntat del poble de Manacor”, ha conclòs Sansó.

Segons el batle de Manacor, Miquel Oliver, aquesta actitud “no només perjudica la qualitat democràtica, sinó que també implica que, malgrat abandonar la sessió, aquests regidors cobraran igualment per assistència, amb els impostos dels ciutadans utilitzats sense haver realitzat la feina per la qual van ser escollits”.

La decisió d’abandonar el ple, tot just començar, ha generat crítiques pels seus gestos de crispació i irresponsabilitat, actituds que, segons els experts i la ciutadania, van en contra de les necessitats i els reptes actuals de la ciutat. “El poble de Manacor espera solucions i compromís, no gesticulacions buides”. “El ple és la casa de tots i totes. Abandonar-lo és girar l’esquena al poble. Qui creu en la democràcia queda, escolta, debate i vota. Manacor necessita representants valents i responsables, no fugides calculades per fer renou mediàtic”.

publicitat
07500 botiga

Vols comprar el teu exemplar?

publicitat
publicitat