L’Associació Cultural s’Agrícola ja té preparada una conferència-xerrada sobre el mític bandoler “En Parragó. La trista història d’un lladre manacorí”, a càrrec del investigador històric Antoni Pascual i del periodista Joan Payeras. El dia 20 de juny, a les 20 hores.
Se sap que el famós Antoni Rosselló ‘Parragó’ visqué entre els segles XVIII i XIX, i que a la darreria de la segona dècada del segle XIX ja era un home granat, però no se sap la data del seu naixement. Ja de jove quedà fora de la llei per haver comès delictes menors per la contrada manacorina. Per por de no ser detingut i portat a la justícia, canvià d’aires i s’establí a la zona de sa Pobla. Es refugiava amb els seus seguidors a una cova del Puig de Son Sabater i quan baixava a la vila tenia la seva posada a una casa situada al cap del carrer Ample.
Precisament, a sa Pobla, en Parragó i la seva quadrilla de bandolers varen cometre un robatori sacríleg a l’església parroquial del poble, que va aixecar totes les forces eclesiàstiques, governamentals, militars i civils de tot Mallorca. Aquella seria la darrera malifeta.