Catalina Julve obri les Fires i Festes amb un pregó entre crític i nostàlgic

Revista 07500

| Revista 07500

La pintora Catalina Julve Jaume ha estat la protagonista, aquest divendres horabaixa, de l’inici de les Fires i Festes de Primavera 2025 a Manacor. Com sempre el claustre de Sant Vicenç Ferrer ha estat l’escenari idoni perquè els Cossiers acabessin el seu recorregut tradicional de dia de pregó i deixessin el primer regust de bon humor i bona temperatura, que s’ha traduit en un espai ple de cares conegudes i on les 200 cadires habilitades no han bastat.

L’actriu vilafranquera Marina Nicolau ha estat la presentadora d’enguany, amb un encertat pròleg sobre el fet de venir a Manacor i descobrir un poble inquiet i cultural que rep, si així ho vols, de forma sincera i extrovertida. Un espai reflexiu que ha continuat Julve, qui ha evocat el passat, les olors i els llocs del pregó de Guillem d’Efak. I hi ha afegit un toc reflexiu, d’aquell Manacor malgarbat i una mica lletjó dels 80 i 90.

Una reflexió sobre la identitat i la cultura de Manacor. Records i detalls sensorials vívids de Manacor en la seva joventut, de personatges locals, dins una sensació de pèrdua respecte a la desaparició de tradicions locals úniques i una percepció d’homogeneïtzació de la cultura.

L’autor ha qüestionat on rau la veritable identitat del poble i si la prosperitat ha millorat el seu dinamisme cultural. Malgrat les petites crítiques, Catalina Julve ha emfatitzat la vida cultural única de Manacor i ha fet una crida a preservar el seu esperit i abraçar la seva naturalesa híbrida i contradictòria.

El pregó ha conclòs celebrant els artistes, músics i altres esperits creatius que contribueixen a la identitat cultural de Manacor, i ha encoratjat un equilibri entre la preservació de la tradició i la celebració del progrés.

publicitat
07500 botiga

Vols comprar el teu exemplar?

publicitat
publicitat