La plataforma de pel·lícules i documentals a demanda, Netflix, fa mesos que prepara un documental sobre la vida personal i esportiva del tennista manacorí Rafel Nadal. Ara, i mentre encara recerca imatges a l’arxiu de la que fou la Televisió de Manacor, ja ha publicat un avançament per anar encalentint l’estrena prevista per d’aquí a mig any. I ho ha fet dibuixant damunt la terra batuda de dues pistes de l’Acadèmia Rafa Nadal, les cares d’un Nadal infantil i les del darrer que va penjar la raqueta fa només uns mesos.
Fa dues vegades que Netflix envia gent directament dels Estats Units a Manacor. Ho ha fer per parlar amb la família Nadal, amics i coneguts, i així poder enllestir, com més prest millor, una serie sobre l’extennista. Estatua al Palau no en tendrà, però serie-documental sí.
La serie, que en principi tendrà quatre capítols i que s’estrenaria entre finals d’enguany o principis de 2026, lloarà la figura de Nadal, centrant-se en el retorn després de les darreres lesions i fent flashbacks en un entorn familiar, a l’estil que Netflix ja va fer amb el jugador del Reial Madrid, Sergio Ramos o està fent amb el també tennista Carlitos Alcaraz. Dins la producció serà dirigida per Zach Heinzerling, “amb material que el món no hagi vist mai abans”, diuen.