La imatge
Parlar del Wimpy a Porto Cristo és fer-ho de la primera franquícia internacional de menjar ràpid que hi va haver al municipi de Manacor. La primera hamburgueseria que no era local, abans que tant McDonalds o Burger King desembarquessin aquí. Era a mitjans dels anys 80 quan l’empresa (originàriament dels Estats Units, però que ha tengut més èxit a la Gran Bretanya i Sudàfrica), va arribar a Espanya. A finals de la mateixa dècada es va instal·lar a Porto Cristo.
Primer a la part baixa del carrer Bordils i després a l’avinguda Joan Servera Camps, just devora el restaurant Los Dragones, formant una de les estampes més reconeixibles. Els portenys i manacorins ja van conèixer els batuts, els postres americans o les hamburgueses dobles.
Després d’anys d’èxit però, l’arribada de més competència i la política de l’empresa, que va passar a ser sudafricana i va decidir retallar locals, va fer que a finals de segle XX el local entrés en decadència i, durant un bon grapat d’anys quedés com un establiment fantasma, que conservava el típic logotip vermell, la barra i alguns cartells interiors.
