L’Ajuntament estudia ampliar el Molí den Xema o fer una escola nova

Revista 07500

| Revista 07500

Manacor necessita dues escoles. A més de la ja esperada de Porto Cristo, per la qual l’Ajuntament està cercant un solar adequat a fi de cedir-lo a la conselleria d’Educació (de moment l’únic que compleix seria el situat al carrer Andrea Doria), també n’ha de menester una altra a la ciutat. Així ho van fer saber ahir al conseller autonòmic Martí March, tant el batle de Manacor Miquel Oliver com el regidor d’Educació, Mateu Marcé.

Segons explica l’inspector educatiu de la zona de Manacor, Josep Gomila, les ratios d’alumnes per aula al municipi estan per damunt de la mitjana balear. Pel que fa a l’educació infantil, si la mitjana se situa en el 20 alumnes per aula, a Manacor són 22. Mentre que a primària si la mitjana és 25, el municipi manacorí ja està en 27. “És conseqüència de la pressió demogràfica. Manacor és una zona on hi arriben molts alumnes una vegada començat el curs escolar”.

Per això l’Ajuntament ja està estudiant quines possibilitats hi ha per resoldre un problema que, durant els propers anys anirà a més. Una de les opcions més viables seria ampliar el col·legi Molí den Xema, situat part per darrera el passeig del Ferrocarril, amb la qual cosa es convertiria en un megacentre el doble de gran. L’altra possibilitat es trobar uns altres terrenys “sempre fora de les rondes” on poder construir-hi una escola nova de trinca.

Arribats aquí, el principal problema és la manca d’espais municipals que estiguin grafiats al nou Pla General per a usos docents. Un aspecte que segons el batle Oliver podria modificar-se arribat el moment. El conseller Martí March va recollit el preg municipal recordant que el Govern ja ha invertit 8 milions d’euros en reformes i ampliacions a Manacor durant la darrera legislatura.

 

publicitat
07500 botiga

Vols comprar el teu exemplar?

publicitat
publicitat