Dos presentadors alemanys han trobat aquest dijous un troç d’ambre gris mentre gravaven un programa per a la cadena alemanya DLF a la platja de Cala Varques, a Manacor, mentre cercaven metalls a la platja amb un detector: “monedes, arracades, cadenetes… i devora les roques hem vist aquesta pedra, i he pensat que era ambre, perquè feia molt bona olor”, ha dit Christian, un dels dos reporters.
Després de consultar per internet si a Mallorca se n’havien trobat més trossos, han decidit dur la ‘pedra’ de 1,70 quilos (que en realitat és un vòmit dels catxalots provocat per una irritació estomacal) fins a la comisaria de la Policia Nacional de Manacor. Ara les autoritats la faran arribar a un laboratori per confirmar que es tracte realment d’ambre. El producte, que està molt cotitzat a la indústria de la perfumeria per les seves propietats úniques per fixar els aromes, en aquest cas podria arribar als 80.000 euros.
No és la primera vegada que es troba ambre gris a les costes de Llevant. L’any 2017 dos amics de Cala Millor en trobaren ja un quilo i mig a una cala propera a Porto Cristo de la que no en varen voler revelar l’ubicació exacta. L’ambre té una olor suau molt característica i es desfà en contacte amb una frama formant una especie de cera també molt peculiar.