L’ajuntament ja ha enviat un formulari als establiments anteriors a 1970
L’ajuntament de Manacor té ja en marxa el que serà la seva aplicació mòbil municipal, una eina que a més de mapes, informació turística i la possibilitat de fer distintes gestions des de diferents dispositius electrònics, comptarà amb una categoria especial dedicada als comerços històrics del municipi, aquells que han mantingut una mateixa activitat, almanco des de 1970. Així, la regidoria de Comerç ha començat a enviar un formulari als establiments que creu que podrien cumplir amb aquestes condicions, alhora que investiga quins més podrien cumplir la serie de requisits marcats.
Per saber la història i veure fotografies antigues d’aquests establiments de més de 50 anys
L’app municipal inclouria la història d’aquests comerços de més de 50 anys, fotografies antigues, cartells, notícies històriques i un seguit de recomanacions per anar-hi a comprar. Dins la xarxa d’emblemàtics ja és segur que hi podran entrar establiments com Can Garanya o Can Roca a Manacor, Las Golondrinas a Portocristo o Can Llabrés a s’Illot. L’Ajuntament, que ha rebut 25.000 euros per dur-ho a terme, s’acolleix així a un projecte més ample promogut pel Govern i l’IDI amb doblers de la Borsa d’Allotjaments Turístics per fer un llistat definitius de tots els establiments d’aquestes característiques de les Illes.
“Un cop es disposi del llistat es poden fer diferents iniciatives, com per exemple programes d’ajuts (subvencions, exempció d’impostos, etc), senyalització (puntuals o rutes), divulgació/publicació, formació, proteccions patrimonials etc. Per altra banda, si es volgués crear una protecció normativa, s’hauria de formar un grup o comité pluridisciplinari que pugui avaluar la importància patrimonial dels elements tangibles”, explica la carta que alguns d’aquests comerços ja han rebut.

